Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2011

Τηλεφωνικοί πάροχοι και καταναλωτές






Αρ. Πρωτ. 355Α


Υπόψη Προέδρου ΕΕΤΤ κου Λ. Καννέλου

κε Πρόεδρε
Στο παρελθόν έχουμε επικοινωνήσει αρκετές φορές με την υπηρεσία σας για διάφορα ζητήματα περισσότερα από τα οποία αφορούν την μεταφορά από ένα τηλεφωνικό πάροχο σε άλλον (περιστατικά που ναι μεν αντιμετωπίζονται πλέον με μια καθημερινή γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά φαίνεται πως τα συνηθίσαμε και τα αφήνουμε να αναπαράγονται).
Με αφορμή όμως τη λήξη του έτους αλλά και την απελπιστική οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα περισσότερα νοικοκυριά στην Ελλάδα θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
1. Η Υπηρεσία σας, μεταξύ άλλων, εποπτεύει μια αγορά (της τηλεφωνίας) που αφορά το 5-25% του προϋπολογισμού των νοικοκυριών (σταθερή τηλεφωνία και κινητά των μελών της οικογένειας)
2. Οι εταιρίες τηλεφωνίας διαμορφώνουν τέτοιους τιμοκαταλόγους και προσφορές που για να βγάλει άκρη κάποιος στην προσπάθειά του να συγκρίνει διαφορετικούς παρόχους διαπιστώνει ότι θα' ταν ίσως καλύτερο να είχε κάνει "διδακτορικό"
3. Ο καταναλωτής για να επικοινωνήσει με τον προμηθευτή του (που τον επέλεξε και τον πληρώνει) αναγκάζεται να καλεί σε πενταψήφια νούμερα "ειδικής χρέωσης" αφού "κρύβονται" επιμελώς από έγγραφα κι έντυπα των παρόχων τα "απλά νούμερα" επικοινωνίας ή και τα ειδικά με δωρεάν χρέωση που θα έπρεπε να έχουν και να προβάλλουν.
4. Οι καταναλωτές πληρώνουν "χρυσή" την πληροφορία τηλεφωνικού καταλόγου κάθε φορά που καλούν στα "ειδικά νούμερα" πληροφοριών καταλόγου
5. Οι τιμές στην κινητή την τηλεφωνία είναι τέτοιες που εύλογα απορεί κανείς πώς είναι δυνατόν να οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να δίνουν τόσα λίγα για τις άδειες που πρόσφατα δημοπρατήσατε.
κε Πρόεδρε
Τα περισσότερα από τα παραπάνω γίνονται κάποιες φορές με την "κάλυψη" του νόμου και κάποιες φορές χωρίς καν την κάλυψη.
Γεγονός είναι ότι η αγορά αυτή λειτουργεί υπέρ των παρόχων τηλεφωνίας και σαφώς εις βάρος των καταναλωτών. Στο γεγονός αυτό η υπηρεσία σας δείχνει να αδιαφορεί ή να ταμπουρώνεται πίσω από την τήρηση του "τύπου" και να αγνοεί την ουσία. Γιατί δε μπορεί κανείς να παραβλέψει ότι όλα όσα προαναφέρθηκαν παραπάνω ισχύουν και είναι η ουσία της υπόθεσης: ο καταναλωτής χρεώνεται, πολύ παραπάνω απ΄ότι θα 'πρεπε.
Για του λόγου το αληθές σας παραθέτουμε τα εξής:
1. Για τις "προσφορές", τιμολογιακές πολιτικές, κλπ δε νομίζω να χρειάζεται ιδιαίτερη μνεία. Είναι γνωστό ότι πίσω από τους δωρεάν χρόνους κρύβονται κάθε φορά ειδικοί όροι όπως ποιούς καλούμενους αφορά, ελάχιστο χρόνο ομιλίας (π.χ. 3 min!!) που για να τους δει κάποιος πρέπει να ψάξει ώρα κι ακόμη περισσότερη για να βγάλει συγκριτικό αποτέλεσμα με κάποιον άλλο πάροχο.
2. Στα πενταψήφια νούμερα επικοινωνίας με τους παρόχους είχαμε αναφερθεί με έγγραφό μας από το 2009. Το αποτέλεσμα ήταν ότι από τα νούμερα που σας είχαν κοινοποιήσει για δωρεάν επικοινωνία μαζί τους σπανίως απαντούν (εμείς δεν το καταφέραμε ποτέ). Μάλιστα σε πρόσφατη επικοινωνία μας με την υπηρεσία σας διαπιστώσαμε ότι έχει αφομοιωθεί η άποψη (και θεωρείται πλέον φυσιολογικό) ότι ο καταναλωτής για να μιλάει με τον προμηθευτή του πρέπει να τον πληρώνει! καλώντας τον στα "ειδικά νούμερα". Τα πενταψήφια νούμερα δημιουργήθηκαν για να είναι ευκολομνημόνευτα αλλά τόσα που έγιναν δε θυμάται κανείς ποιό είναι ποιού και μένει μόνο η επιπλέον χρέωση
3. Για τον ενιαίο τηλεφωνικό κατάλογο που λειτουργεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου (δωρεάν για τους καταναλωτές μέσω διαδικτύου) έχουμε αναφερθεί σε έγγραφό μας από το Σεπτέμβριο του 2011 αλλά δεν λάβαμε ακόμη απάντηση! Πολλές φορές ακούμε την "κλασσική" πλέον δικαιολογία περί προσωπικών δεδομένων κλπ, αλλά αναρωτιόμαστε γιατί να βγαίνει έντυπος κατάλογος, που διανέμεται σε συγκεκριμένα μόνο σημεία, που ρυπαίνει το περιβάλλον (όταν πεταχτεί), που ενώ κοστίζει δίδεται δωρεάν και να μην δημοσιεύεται στο διαδίκτυο; Υπάρχει μήπως κάποιος λόγος να ενισχύεται η δραστηριότητα των επιχειρήσεων παροχής πληροφοριών καταλόγου;
4. Για την υπόθεση της δημοπράτησης των αδειών κινητής τηλεφωνίας περιμένουμε ακόμη την απάντησή σας παρότι οι απόψεις μας (απ' ότι καταλάβαμε μοναδικές) αναρτήθηκαν στην αντίστοιχη διαβούλευση.
5. Όσον αφορά την υπερκατανάλωση στην αγορά της τηλεφωνίας, ιδιαίτερα στην κινητή, φυσικά δεν μπορεί κανείς να απαγορεύσει την αύξηση των πωλήσεων των επιχειρήσεων (για να μην αφορούν τόσο μεγάλο ποσοστό των δαπανών ενός νοικοκυριού). Εμείς όμως τουλάχιστον δυο φορές με έγγραφά μας από το 2008 σας προτείναμε να υποχρεώσετε τις εταιρίες πώλησης κινητών τηλεφώνων να αναγράφουν στη συσκευασία τους και στις διαφημίσεις τους τον δείκτη SAR της κάθε συσκευής (τώρα για να τον βρει κάποιος πρέπει να ανοίξει το κουτί που ήδη αγόρασε!) ... με σκοπό πέρα από τη μείωση της ακτινοβολίας για τον καταναλωτή να "δυσκολέψει" η "αφειδώς διανομή" νέων συσκευών από τους παρόχους, που στη συνέχεια επιβαρύνουν και πάλι τον καταναλωτή. Ως απάντησή σας (της υπηρεσίας σας) εισπράξαμε το ότι: όλες οι συσκευές που κυκλοφορούν στην αγορά πληρούν τις προδιαγραφές (αυτό δα έλειπε, να μην τις τηρούν!) και το θέμα της διαφήμισης δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της υπηρεσίας σας...(δεν ξέρουμε όμως αν διαβάβασατε το θέμα στους "αρμόδιους").
Δεν θέλουμε να φανούμε ευγενείς, δεν πρέπει να φανούμε αγενείς αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε βούληση από μέρους σας για να προστατευθεί ο καταναλωτής, κρίνοντας από το αποτέλεσμα. Όλα τα παραπάνω αφορούν την υπηρεσία σας, όχι προσωπικά εσάς, χωρίς όμως να σας εξαιρούν.
Στο παρελθόν οι πολίτες-καταναλωτές αποδέχονταν κι ανέχονταν πολλά. Σήμερα η πραγματικότητα αποδυκνείεται ιδιαίτερα σκληρή και μοναδική ελπίδα μας μένει η δραστηριοποίηση των δημόσιων λειτουργών προς όφελος της κοινωνίας που πρέπει να υπηρετούν.
Αναμένουμε την δραστηριοποίησή σας είτε με την τήρηση των νόμων που δεν τηρούνται είτε με τις εισηγήσεις σας προς τη νομοθετική εξουσία για την αλλαγή αυτών που δεν λειτουργούν προς όφελος των καταναλωτών.
Με εκτίμηση
Μάτσκος Βασίλης
Πρόεδρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου