Τρίτη, 15 Απριλίου 2014

Ελληνικό αρνί 3,99€ στη LIDL

Προς Υπουργό Ανάπτυξης κο Κ. Χατζηδάκη

κε Υπουργέ,

Τις προηγούμενες ημέρες πολυδιαφημίστηκε η προσφορά της αλυσίδας καταστημάτων LIDL για ελληνικό αρνί στην τιμή των 3,99€/Kg!.
Δεν θα μείνουμε στις καταγγελίες που ακούστηκαν ήδη για την προέλευση των αρνιών, το αν ήταν τελικά ή όχι νωπά κι όχι κατεψυγμένα, το αν τηρήθηκαν οι νόμιμες συνθήκες συσκευασίας, μεταφοράς και αποθήκευσης... Εκτιμούμε ότι θα δοθούν άμεσα απαντήσεις από τις υπηρεσίες του Υπουργείου σας ή άλλων αρμοδίων υπουργείων για το τι ακριβώς έγινε, αν υπήρξαν παρανομίες, αν επιβλήθηκαν πρόστιμα ή αν όλα ήταν εντάξει και είχαμε μια υποδειγματική λειτουργία της διαδικασίας του "ανταγωνισμού" που απλά...έριξε τις τιμές. (Βέβαια είναι προτιμότερο οι έλεγχοι να είναι προληπτικοί κι όχι να γίνονται εκ των υστέρων).
Θα μείνουμε όμως στο γεγονός, αυτό καθ'αυτό, του εξευτελισμού του Έλληνα Καταναλωτή σε όλες αυτές τις σκηνές που διαδραματίστηκαν για την αγορά ενός φθηνού προϊόντος (παίρνοντας παράδειγμα στην προκειμένη περίπτωση από το αρνί).
Ναι, είναι υπεύθυνος (και) ο πολίτης για την τήρηση ή όχι της σειράς εξυπηρέτησης σε ένα πάγκο αγοράς, στο ταμείο της Τράπεζας, στην Δημόσια Υπηρεσία, στο Κέντρο Υγείας.
Ναι, είναι υπεύθυνος (και) ο καταναλωτής για το αν θα τηρήσει τους κανόνες ευπρέπειας και δεν θα διαπληκτιστεί με τον συνάνθρωπό του για το ποιος θα προλάβει την "προσφορά"!
Όμως η κατάσταση όπου έχει βρεθεί η ελληνική κοινωνία κάνει τους πολίτες-καταναλωτές ευάλωτους, ευκολόπιστους σε κάθε "προσφορά", ευερέθιστους με τον συμπολίτη τους, διεκδικητικούς πέρα από συνήθη όρια, κλπ. 
Επειδή δε το φαινόμενο των "δήθεν" προσφορών δεν εξαντλείται μόνο σε μερικές προσφορές τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα, αλλά εμφανίζεται καθημερινά
Επειδή το διαφημιζόμενο "προσφερόμενο" προϊόν πωλείται συνήθως σε πραγματικά χαμηλές τιμές, χαμηλότερες από αυτές που το βρίσκουν οι περισσότεροι έμποροι στην αγορά!
Επειδή το διαφημιζόμενο "προσφερόμενο" προϊόν πωλείται σε μικρές τελικά ποσότητες σε σχέση με την ζήτηση (προφανώς για να μην δημιουργήσει ζημία στην επιχείρηση), αν και γίνεται η διευκρίνηση: "μέχρι εξαντλήσεως του (μικρού) αποθέματος"

Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε:
Υπάρχει ελάχιστη υποχρεωτική ποσότητα του "προσφερόμενου" προϊόντος ώστε να εξυπηρετείται ικανός αριθμός καταναλωτών; ή με ένα-δυο-πέντε-δέκα προϊόντα σε τιμή "κράχτη" γίνεται διαφήμιση ΕΞΑΠΑΤΩΝΤΑΣ ουσιαστικά τον καταναλωτή;
Θεωρείται ή δεν θεωρείται παραπλάνηση του καταναλωτή η ύπαρξη πολύ χαμηλής ποσότητας προσφερόμενων προϊόντων;
Ελέγχεται ο αριθμός των "προσφερόμενων" προϊόντων σε σχέση π.χ. με τον ημερήσιο ή εβδομαδιαίο αριθμό πελατών που εξυπηρετεί το κάθε κατάστημα; (π.χ. η ποσότητα μιας εβδομαδιαίας προσφοράς πρέπει να είναι σε αριθμό τεμαχίων Χ% του εβδομαδιαίου αριθμού πελατών του καταστήματος)
Αν υπάρχουν τέτοια κατώτατα όρια για τον αριθμό-ποσότητα των "προσφερομένων" προϊόντων, ποιός τα ελέγχει; επιβάλλονται πρόστιμα;
Πότε τελικά είναι ΠΡΟΣΦΟΡΑ και πότε ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ μια προωθητική ενέργεια σε σχέση με την ποσότητα των προσφερόμενων προϊόντων;

Φυσικά ξεχωρίζουμε τις μεμονωμένες κι άμεσες προσφορές που μπορεί να γίνουν εντός του καταστήματος οι οποίες ΔΕΝ διαφημίζονται προγραμματισμένα μέρες πριν. Αυτές μπορούν να αφορούν και ένα ή δυο μόνο προϊόντα...για την ανανέωση εμπορεύματος, κλπ.

Οι διευκρινήσεις σας για το τι ακριβώς ισχύει ή το τι προβλέπετε να εφαρμόσετε ώστε να μην εξαπατώνται οι καταναλωτές με  Υπερδιαφημιζόμενες "Υπερ-Προσφορές" περιορισμένου αριθμού προϊόντων..θα είναι πολύ χρήσιμη για την πάσχουσα αγορά και την αξιοπρέπεια του Έλληνα Καταναλωτή.

Με εκτίμηση

1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος8/23/2017 10:34 π.μ.

    Σας γνωρίζω ότι μετά από έρευνα που πραγματοποίησα,
    δεν υφίσταται μεταπτυχιακό πρόγραμμα, χωρίς καταβολή διδάκτρων και αναρωτιέμαι πιστεύω ως λογικά σκεπτόμενος, που είναι η δωρεάν εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση, άνευ κόστους.
    Παρακαλώ για τις ενέργειες σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή